A DERBI, követve saját filozófiáját, olyan magas minőségű és technikai kifinomultsággal rendelkező robogót alkotott, amely minden jelenleg piacon lévő robogóhoz képest sok-sok lépéssel előrébb jár.
Egy robogó, amely kompromisszumok nélkül képes arra, hogy megtörje az eddigi formát, alapjaiba véve mást és újat adjon. Nemcsak egy egyszerű fejlesztésről van szó, hanem a robogok gyártásának forradalmáról.
A GP1 50 RACING a fent említett filozófiával lett kifejlesztve. Minden szempontból megváltozott, nemcsak a motor elhelyezkedését illetően.
Eljárt az idő a hagyományos robogó felépítés - a hátsó blokk és a hátsó teleszkóp - felett, ami bár kényelmes volt, de már technikailag nem megfelelő egy sportos és biztonságos futóműhöz. Eljött az ideje viszont egy olyan gépet megalkotni, amelynek dinamikus egyensúlya van, stabilitása és biztonsága garantált a duplahidas alumínium vázzal, a központi hátsó himbás rugózással, a centrálisan beszerelt központi motorblokkal, ami egyenlő súlyelosztást biztosít az eleje és hátulja között. Ily módon a különbség egy nagymotor és a GP1 50 Racing között a minimumra csökkent. Minden részletében kiemelkedik a konkurensek közül, új etalont teremtve ebben a robogó szegmensben.
Olyan technikai megoldásokkal, mint az első radiális fék, a fordított 35 mm első teleszkóp, a 14" kerekek - elöl 12O/7O, hátul 14O/6O gumival- a hátsó központi himbarendszeres teleszkóp, az ember nem is gondolná, hogy robogón ül.
Egyedül az ülés alatti sisaktartó és az automata sebességváltó emlékeztet arra, hogy egy robogón és nem egy váltós nagymotoron ülünk. A GP1 50 Racing stabilitása, dinamikája, fékereje egy versenymotorhoz hasonlít, köszönve annak, hogy fejlesztését a DERBI DRD csapata végezte (DERBI RACING DEVELOPMENT) aki ma is aktív résztvevője a világbajnoki MotoGP futamoknak.
A GP1 5O Racing centrálisan elhelyezett motorblokkja a Piaggio csoport legújabb csúcsfejlesztése, mely a maximális teljesítmény leadás mellett is megfelel az Euro 2-es normáknak.
Összefoglalva a GP1 5O Racing egyesíti a robogók és a nagymotorok legfőbb előnyeit, mint például:
-robogóknál:
-nagyméretű sisaktartó, -a kényelmes üléspozíció, -könnyű vezethetőség, -gyors helyváltoztatás, -komfortos menettulajdonságok, -kis fogyasztás,
-nagymotoroknál:
-maximális féktulajdonságok (radiális féknyereg), -egyenlő súlyelosztás a motor eleje és hátulja között (centrális blokk elhelyezkedés és a hátsó kerék lánccal való meghajtása), -teljesen optimalizált hátsó felfüggesztés.
A GP1 50 RACING külleme a DERBI filozófiáját követve, az agresszív és sportos formavilágot ötvözi, nem véletlen megnyerve a 2004-es év müncheni motor világkiállítás Design díját.
A DERBI további fejlesztésének köszönhetően még ez évben megvásárolható lesz a GP1 Racing 125 cm3 és 250 cm3 változata is.
|